ترویج فرهنگ حجاب به سبک دانش آموزی – دبستان دخترانه بهشت قرآن اهواز

به گزارش مجموعه فرهنگی طلیعه داران ظهور؛ دانش آموزان دبستان دخترانه بهشت قرآن اهواز برای ترویج فرهنگ حجاب مهمان دانش آموزان دبستان شمس شدند.
در این مهمانی دانش آموزان دو کلاس به برگزاری دکلمه خوانی و اجرای سرود در مورد حجاب پرداختند و در پایان از دانش آموزان پذیرایی شد.

خانم زیلایی مدیریت دبستان دخترانه بهشت قرآن ضمن تشکر از دبستان شمس گفت: امیدواریم بتوانیم با مدارس دیگر هم همچین برنامه هایی به صورت مشترک برگزار کنیم.

مرکز استعدادهای ناب 

دبستان دخترانه بهشت قرآن یکی از مدارس مرکز استعدادهای ناب وابسته به مجموعه فرهنگی طلیعه داران ظهور اهواز می‌باشد. این مرکز شامل دو مدرسه دخترانه بهشت قرآن و شهدای رضوان و دو مدرسه پسرانه بهشت صابرین و استعدادهای ناب صالحین می باشد.

 

 

 

«حجاب» از ارزنده‌ترین نمود‌های فرهنگی، اجتماعی در تمدن ایرانی – اسلامی است که پیشینه آن به قبل از ورود اسلام می‌رسد، اما در فرهنگ اسلامی به اوج تعالی و منتهای ارزش و اعتبار خود می‌رسد.

حجاب و عفاف پدیده مذهبی – ارزشی مهمی در تعالیم اسلامی است و توجه به زمینه‌های فرهنگی – اجتماعی به عنوان بستر آن بسیار شایسته و لازم است و اشاعه و تعمیق آن نیازمند آموزش‌های بنیادین و مداوم در خانواده، مدرسه، دانشگاه و اجتماع است.

اگر بخواهیم در حوزه عفاف بحث کنیم که ظهورش به حجاب برسد، قاعدتا باید سن تربیت را در نظر گرفت. سن تربیت عفیفانه از دوران کودکی شروع می شود. رفتارهای پدر و مادر در برابر کودک، هدایا و عروسک هایی که برای فرزند خریداری و برای او قاعده سازی می کند، رفتارهایی که برای او به عنوان رفتارهای ارزشی به نمایش گذاشته می شود، عواملی هستند که از سوی بچه ها دریافت می شود و اثر تربیتی در او دارد. اگر لباس یا پوششی با فرهنگ غربی در برابر کودک انتخاب شود، فرزند همان را برای خود ارزش گذاری می کند و اگر برای او این طور نمایش گذاشته شود که ارزش به داشتن حجاب است، او هم حجاب را ارزش گذاری می کند. در مدارس هم این تربیت باز تولید می شود.

تبلیغ آثاری با ویژگی های خاص خود دارد؛ اثر تبلیغ زودگذر است و ماندگار و عمیق نیست. هدف تبلیغ اثرگذاری سریع است و اصلاً دنبال اثر در دراز مدت نیست. ما در روش های تبلیغ حجاب به عنوان یکی از بروزهای رفتاری، باید از روش های تکرار و برجسته سازی استفاده کنیم.

بازدیدها: 261